『NBA 2K17』国内発売日が2016年10月20日に決定!

ファミ通.com 8/2(火) 13:22配信

 2Kは、今秋の発売を予定していたプレイステーション4、Xbox One用ソフト『NBA 2K17』の国内向けの発売日が2016年10月20日に決定したことを発表した。



『NBA 2K17』国内発売予定日を発表!
USA ナショナルチームのヘッドコーチ、マイク・シャシェフスキー氏が「NBA 2K」シリーズに初参加

 2Kは本日、『NBA 2K17』の国内発売予定日が 2016年10月20日(木)であることを発表いたします。また、USAバスケットボールナショナルチームと提携したことを、併せてお知らせいたします。
 NBA シミュレーションビデオゲームの最高峰にしてトップセラー(*注1)であるシリーズの最新作、『NBA 2K17』にはコーチのマイク・シャシェフスキー氏を含む2016年USAバスケットボール男子ナショナルチーム全員が登場します。
 さらに、『NBA 2K17』を予約・早期購入していただくと、特典として伝説の1992年USAバスケットボール“ドリームチーム”が含まれます。USAナショナルチームでのプレイをカスタマイズするためのスペシャルなデジタルアイテム、USAバスケットボール MyTEAMカードやMyPLAYERジャージも付属いたします。(*注2)
 デューク大学とUSAナショナルチームでコーチを務める名将、マイク・シャシェフスキー氏が「NBA 2K」シリーズに初登場するのも今回の大きなニュースです。“コーチ K”の通称で有名なシャシェフスキー氏は、『NBA 2K17』ではサイドラインの外から2016年USAバスケットボール男子ナショナルチームに指示を飛ばします。また、ピック・アンド・ロールの操作方法やディフェンス時の効果的なポジショニング、ボールムーブメント、ボックスアウト、コートアウェアネスなど、バスケットボールの基本戦略を中心とするリニューアルされたチュートリアルモードにも、シャシェフスキー氏をモデルにしたキャラクターが登場します。
 「アメリカのスポーツの伝統の中で、バスケットボールは今やシンボル的存在です。『NBA 2K17』では今年のロースターをファンがプレイできると聞いてぞくぞくしています。今年のメンバーの成功を祝福する一方で、かつての“ドリームチーム”の伝説を現代に蘇らせるのに、『NBA 2K17』以上のものはないでしょう。」
 マイケル・ジョーダン、ラリー・バード、マジック・ジョンソン、クライド・ドレクスラー、カール・マローン、デビッド・ロビンソンなど、NBAの殿堂に名を連ねるそうそうたる顔ぶれで構成されていた 1992年の“ドリームチーム”は、バスケットボール史上最高のチームの1つとして広く認められています。今年の USA バスケットボール男子ナショナルチームには、『NBA 2K17』のカバー選手であるポール・ジョージをはじめとして、Team 2Kのケビン・デュラント、ドレイモンド・グリーン、ジミー・バトラー、カイリー・アービングらが登場しますが、『NBA 2K17』ではこのチームと“ドリームチーム”を対戦させることも可能です。
 「私たちはバスケットボールを代表するチームや選手とファンの距離を近づけることを常に考えています。『NBA 2K17』でのUSAナショナルチームやコーチKとのコラボレーションもそのためです。今年のタイトルにかつての偉大なチームを登場させ、過去と現在のチームをプレイできるようにしたのは、2016年のナショナルチームにエールを送るのにこれ以上の方法はないと考えたからです。」 ―NBA 2K マーケティング副主任アルフィー・ブロディー
 ポール・ジョージ選手がカバーを飾る『NBA 2K17』スタンダード エディション版と、先日引退したレイカーズのアイコン、コービー・ブライアント選手の波乱万丈のキャリアを称え、コービー選手をカバーに飾るスペシャル エディション版『NBA 2K17 Legend Edition』は、共に2016年10月20日(木)発売を予定しています。『NBA 2K17 Legend Edition』のパッケージ版は日本国内においては PlayStation4のみの販売となり、予約と販売は株式会社ゲオの各店舗で数量限定でのお取り扱いとなります。『NBA 2K17』の開発はVisual Conceptsが担当し、CEROレーティングはAです。

『NBA 2K17』の最新ニュースについては、ソーシャルメディアで@NBA2K をフォローし、ハッシュタグ#ThisIsNotAGameで検索してください。

(*注1)2008-2016年のMetacritic.comおよびNPD Groupによる2016年6月までのアメリカにおける小売ビデオゲームの販売予測に基づきます。
(*注2)スタンダード エディション版のPlayStation4とXbox One用特典になります。予約・早期購入特典はプラットフォームにより異なります。
2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)の販売レーベルです。

About Take-Two Interactive Software
Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe. The Company develops and publishes products through its two wholly-owned labels Rockstar Games and 2K. Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO. For
more corporate and product information please visit our website at http://www.take2games.com.

About 2K
Founded in 2005, 2K develops and publishes interactive entertainment globally for console systems, handheld gaming systems and personal computers,including smartphones and tablets, which are delivered through physical retail, digital download, online platforms and cloud streaming services. 2K publishes titles in today’s most popular gaming genres, including shooters, action, role-playing, strategy, sports, casual, and family entertainment. The 2K label has some of the most talented development studios in the world today, including Firaxis Games, Visual Concepts, Hangar 13, Cat Daddy Games and 2K China. 2K’s stable of high quality titles includes the critically acclaimed BioShock(R), Borderlands?, and XCOM(R) franchises, the beloved Sid Meier’s Civilization series, the innovative Evolve?, the genre-fusing hero-shooter Battleborn(R), the popular WWE 2K franchise and NBA 2K, the #1 rated and #1 selling basketball franchise*. 2K is headquartered in Novato, California and is a wholly owned label of Take-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO). For more information, please visit www.2k.com.

*According to 2008 - 2016 Metacritic.com and The NPD Group estimates of U.S. retail video game sales through June 2016.
All trademarks and copyrights contained herein are the property of their respective holders.
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

The statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "intends," "plans," "potential," "predicts," "projects," "seeks," "will," or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company's future business and financial performance. Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict. Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: our dependence on key management and product development personnel, our dependence on our Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles, the timely release and significant market acceptance of our games, the ability to maintain acceptable pricing levels on our games, and risks associated with international operations. Other important factors and information are contained in the Company's most recent Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended March 31, 2016, including the risks summarized in the section entitled "Risk Factors," and the Company's other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com. All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made. The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

最終更新:8/2(火) 13:22